איך החפצה של דמות האישה הפכה להדרה חמורה * איזה בלוגר נעזר במלח בישול לדמוניזציה של דמות החרדי ואיך הרב עובדיה משתלב בסיפור * שערוריה בכוס מלח
שמעתם על הסכם השלום החגיגי של ביבי עם נשיא איראן? ועל התמיכה של העם הסורי באסאד? והזינוק בכלכלה העולמית? אה, לא? כי מסתבר שלעידו קינן מזמן נגמר על מה לכתב, וברוב שיעמומו הוא מייצר מעצמו, יש מאין, חדשות ממוקדות וויראליות במיוחד.
מחולל החדשות של מר קינן הוא קל ופשוט: צריך לבחור משהו שקשור למין, ואם אפשר גם לחרדים, ואולי גם לרבנים, כך שהציבור הנואש בארץ, בין קניות למלחמה, לעוד אמירה מתוחה מכיוונו של ראש הממשלה, יפיג את רעבונו לבידור על גבם של מושאי ההשמצות העתיקים ביותר בהיסטוריה: החרדים.
קורה שחברה משנה איור גרפי לצרכים מסויימים, קורה גם שחברה מעוניינית בפלח שוק רחב יותר ולפיכך היא מעמידה את עצמה בקריטוריונים גבוהים של כשרות. אבל כך ההסברים הללו כנראה עמוקים ומורכבים מידי לבוגר לימודי הליבה, מר עידו קינן. אשר בעולמו השטוח, שינוי במבנה גרפי יכול להיעשות אך ורק מסיבה אחת. ולא נלכלך את המסך שלכם עם ההסבר.
לשיטתו של מר קינן היה ראוי להיות כנה ולשאול: מה עשתה מלכתחילה אשה על גב שקית המלח? האם זה כדי לרמז כי מקומה של האשה הוא במטבח הלוהט, אי שם בין ברירת אורז לשטיפת כלים? או סתם ככה בגלל שאשה היא מקדם מכירות לכל דבר? עוד לא ראינו את עידו שואל את השאלות הנוקבות הללו בחדרו הצר והחשוך, אולם זה לא מטריד אותו מלהעות שאלות אחרות, הזויות לא פחות.
וכך אנו פוגשים את עידו קינן תוהה מעל דפי הארץ על הדרת הנשים המצמררת כאשר איורה של האישה הוסר מאריזות המלח לפסח, ומתעלמים מההסבר הפשוט כי מדובר בשינוי גרפי לצורך בידול המוצרים לפסח בלבד, וכך מצליח הוא לכרוך הוא בבת אחת בין שינוי גרפי לצרכים תמימים לחלוטין לבין פגיעה באיורה הקדוש של האישה, מה שמקושר מיידית להדרת נשים והחגיגה החלה.
כמובן שברגשות החרדים אין בעיה לפגוע וכך הוא מתיר לעצמו להעלות לבלוגו סדרה של תמונות המציגה את הרב עובדיה יוסף כצרכן פורנוגרפיה חילוני ושלל "ממים" נוספים אשר כל הקשר בינם לבין המציאות מקרי לחלוטין אך תורמים לדמוניזציה של הצרכן החרדי המגורה כביכול על ידי איור תמים על אריזת מלח.
ל"כתבה" האומללה משתרבבים מספר נסיונות נוספים לירי חסר אבחנה, כגון הניסיון לכרוך בין בעלותה העקיפה של שלי אריסון על סלית ועל בנק הפועלים וממילא גם על קמפיין של בנק הפועלים שממנו הוסרה דמות אישה, וכן המדבקות על תמונות נשים בבגדי ים שהעיזו לשים בעליה של חנות מקומית כהתחשבות בצרכנים החרדים המקומיים.
העובדות הפשוטות כפי שנמסרו מחברת סלית
דמות האשה הוסרה רק מהלוגו של אריזות ‘סלית - מלח שולחן’, הכשרות לפסח בהשגחת הבד”ץ, לצורך יצירת בידול למוצרי הפסח. אריזות ‘סלית - מלח שולחן’ הנמכרות לאורך השנה ובהשגחת הבד”ץ, נושאות את דמות האשה.
מעידה חד פעמית?
מקרה נוסף של התעלמות נוחה מהעובדות הציג מר קינן לאחרונה בפוסט בנק לאומי: הטבה לחיילים, הטבה כפולה לבני ישיבות אשר התעדכן בהמשך כאשר "התגלה" כי זו הטבה הזהה לקיימת לסטודנטים, וכי מדובר בהטבה שונה לחלוטין הדורשת פעילות קבועה אל מול ההטבה לחייל הכרוכה בהעברת המלגה הצבאית בלבד.
אז בפעם הבאה שאתם מגלים את עצמכם לצידו של בלוגאי שרוגז או זועק חמס על עוד מוסכמה שנשברה, תזכרו לעשות רק דבר אחד: לחשוב.
ולמר עידו קינן נפנה בבקשה אל תנצל את הבמות שלרשותך החל מחדר 404, דרך מדור המחשבים של וואלה, ועד לבמה החדשה בהארץ, לפזילה למפלגות שנאה בבחירות הקרבות, אם זה לא עבד ליאיר לפיד אין סיבה שזה יעבוד בשבילך.
קליק על אהבתי וקיבלת את כל החדשות והעדכונים מדוסים