חוצניק בפאשקוויל מסקר את שלט השנאה שהופץ בשם המלחמה באלימות
גולשי הרשת החברתית התפעלו מאוד מהברקה של פרסומאי ושבחים רבים הורעפו על ראשו. היו אלה הגולשים החרדים שהתקשו להחמיא לקמפיין משום שהם היו במוקד הסערה על לא עוול בכפם.
המסר שביקשו הפרסומאים להעביר הוא: היום הוא יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים. איך ממחישים זאת? מציבים שלט חוצות בבני ברק עם דוגמנית ומסתירים תחתיה את המסר במילים. החרדים, תושבי המקום, יתלשו את דמות האישה מהשלט ובחלל שייווצר יתגלה המסר החשוב. לא זו בלבד, אלא שפרסום על אודות השחתת השלט המושקע יביא להתפשטות הבשורה כאש בשדה קוצים וכך ירוויחו זמן אוויר יקר וחשיפה תקשורתית נאותה.
ממחשבה למעשה, השלט נתלה ונקרע והבשורה הופצה.
עם שוך ההתלהבות החלו להופיע סימני התפכחות: "למה אי אפשר לקדם יוזמות באמת חשובות בלי לקחת את החרדים על הדרך?", שאל שמוליק אברהם, "יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים כל כך משעמם את הציבור שחייבים לערבב את הדוסים הקורעים והזורקים כדי לקבל רייטינג וחשיפה? אני רק מקווה שבאתר אייס לא באמת חושבים כמו שהם כותבים שחרדים קרעו את המודעה. זה נראה קרוע יותר מידי מקצועי".
אברהם חסידה הגיב: "פרסומאי גאון ונבל. מבין תשע עשרה (!) נשים שנרצחו מתחילת השנה על ידי בעליהן, כמה חרדיות?! החינוך כושל, האלימות גואה ו… יש חרדים!".
ובתוך שלל התגובות השליליות נגד יוצרי הקמפיין מצאנו את תגובתו של אביתר גת (Evyatar Gat), הממחישה לנו שוב, לדברי שמואל דרילמן, עד כמה תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים. הסכיתו לדבריו המאלפים של אביתר:
עוד קמפיין שילוט-כפול מבריק!
הפעם במקום אחר, במגזר אחר.
ובנימה רצינית:
אכן, מדובר בקמפיין גאוני ושאפו ענק. המסר חשוב מאין כמוהו. ולא רק ביום המאבק.
מצד שני, נשאלות השאלות-
האם בשם הקמפיין מותר להסית נגד מיעוט?
האם קמפיין כזה במגזר הערבי היה מתקבל ב"ואוו! נפלא!" או ב"אוי, נו באמת, איזו שנאה!"
מותר גם לשאול-
מי באמת קרע את השלט? הוכח חד משמעית שאלו היו תושבי המקום? השלט נחתך באופן כל כך סימטרי (שלא יתפספס המסר התחתון) שזה מעורר שאלות ותהיות.
אך גם אם נצא מנקודת הנחה שאכן חרדים השחיתו את השלט- למעשה, הקמפיין הוא בעל מוסר כפול:
בואו נטיף נגד אלימות, תוך התעמרות במיעוט.
המטרה מקדשת את האמצעים? כשהמסר מספיק חשוב בעייני השבט הלבן, כנראה שכן.
נסו לחשוב מה היה קורה אם מסר הקורא לדו קיום במדינה *היהודית* היה מסתתר תחת שלט עם דגל ישראל בוואדי-ערה, למשל.
אם גם אז זה היה ליגיטימי?
האם זה לא היה נחשב לפרובוקציה שנועדה לעורר שנאה וכו' וכו'?
ותחשבו על זה
קליק לכתבה המלאה
קליק על אהבתי וקיבלת את כל החדשות והעדכונים מדוסים